dilluns, 1 de desembre del 2008

Com n'és de genial el Euskal Herria!!

Euskal Herria i la seva gent ens ha acollit aquest cap de setmana llarg com mai!!

Divendres vam marxar al matí tot xino xano per córrer diumenge la Marató de Donostia. De camí vam parar al Castell de Loarre, un monument del s. XI que ha servit per grava algunes pel·lícules. Aquí ja vem veure que el temps seria fresquet doncs estàvem a 1º.
També vam passar per Los Mallos de Riglos, unes muntanyes semblants a Montserrat però més grans i de color blanc. Cap a les 8 vam arribar a Ataun, un poblet encantador entre Navarra i el País Basc on viuen els nostres anfitrions: el periodista especialitzat en ciclisme d'ETB, Fermín Aramendi, i la seva companya, Alo.

El dissabte al matí vam sortir a córrer una mica amb l'Arcadi i el Fermín en uns paratges fantàstics enmig del paisatge verd i fresquet del nord. Cap a migdia vam anar a Donostia a buscar el dorsal a la fira del corredor i a menjar un pintxos. Donostia estava presa de centenars de catalans que es troben com a casa en un ciutat d'un país cosí de Catalunya.

A la tarda vam anar a passejar per Getaria, poble natal de Juan Sebastián Elcano, i vam fer temps per sopar al restaurant del Karlos Arguiñano, passejant per Zarautz. Cal dir que les previsions metereològiques eren dolentíssimes per tot el cap de setmana però de moment tan divendres com dissabte ens estava respectant; per diumenge, dia de la marató, hi havia previsió de fred, pluja i fins i tot pedra. Vam sopar molt bé i més bé se'ns posava a mesura que ma mare enviava per sms els resultats del Madrid i després del Barça!!

Diumenge ens vam llevar abans de les 8 per no fer tard a la foto de Corredors.cat a la sortida. Vaig tenir un guía de luxe amb el Fermín que em va portar per Dosnostia per veure a l'Arcadi fins a 8 vegades!!! El temps ens va respectar moltíssim: només va ploure una horeta de cursa però nosaltres ens vam poder aixoplugar bé en una parada de bus.
A part de veure l'Arcadi vaig poder animar a molts altres corredors coneguts i d'altres de no tan... Al final l'Arcadi va acabar amb un temps de 3h35min. Després d'una dutxa vam anar a dinar a una sidreria d'Ataun que tot i ser típic dels mesos de desembre a abril n'hi ha d'obertes tot l'any. A la tarda va tocar descansar doncs l'Arcadi va córrer la Marató però nosaltres també vam fer la nostra particular marató darrera d'ell.
Avui al matí hem agafat el cotxe i hem tornat cap a casa no sense trobar una bona nebadeta de Beasain a Pamplona.

Oscarjet ha dit...

Hola nois, soc un vei de Gavà , Arcadi, et veig a tota reu...! bon blog i millor web, et seguiexo fa temps i avui m´animo a felicitarte.
La proxima cursa que coincidim deixare la vergonya i et molestare per fer-me una foto amb tu.
A seguir disfrutant makina !