dimarts, 25 de novembre del 2014

Sol i platja al Cayo Santa Maria

Ja finalitzem la segona etapa del nostre viatge a Cuba: una setmana al Cayo Santa Maria a l'hotel Iberostar Cayo Ensenachos!!
El dilluns a migdia vam arribar a Santa Maria després de gairebé 6 hores des de L'Havana amb una curta parada a Santa Clara, ciutat on hi ha el mausoleu del Che Guevara. El Jordi Ballbé, el nostre guia, es quedava a la capital fins dimarts i nosaltres cap al paradís!
Després de dinar tot el grup a correcuita prruqe tancaven el menjador vam aprofitar el que quedava de tarda per fer piscina ( com a la capital cap a 2/4 de 6 es fa fosc, doncs també són a l'hivern...)
Vam voler encomanr un restaurant temàtic amb la Sandra i el Santi però tampoc els funciona el servei de reserves i dic tampoc perquè vam estar els 2 primers dies sense Internet; ja sé que anys enrera no hagués passar res però ara tot és diferent i, a més, havíem deixat la Fiona amb els avis i volíem saber d'ella...
L'atzar va voler que sopessim al restaurant Itàlia per mala pata i mai millor dit!! La Núria, una de les noies del grup va relliscar quan sortírem de dinar, i no és estrany amb la manera de fregar que tenen: tirar tota l'aigua per terra i després recollir-la... Per sort, es va fer un cop lleu al braç. Com a gest de bona voluntat, el director un jovenet de Santander ens va "compensar" amb una reserva.
Abans d'anar a sopar a l'italià, res de l'altre món tot i ser una cuina relativament senzilla, vam anar a la platja del Megano que quedava  relativament aprop de les nostres habitacions travessant una llarga passarel.la plena d'una mena de mosquits anomenats "jejenes" que ens van acribillar: són molt pitjors ja que són minúscules i fan un gra molt dolorós...  A l'arribar vam poder observar una bonica posta de sol. Un bany i cap a les habitacions que ja era fosc.
 Dimarts al matí vam agafar un carret tipus els de golf que fan servir com a transport i vam anar a la platja d'Ensenachos, una platja paradisíaca amb una sorra blanca com la llet i una aigua clara com poques vegades l'havia vist! Allà ens vam trobar tota els catalans i vam fer un bona parada.
Aquests dies ens hem adonat que dir que som catalans és sinònim de conèixer la nostra realitat, la que ens volem independitzar i no ens van deixar fer una consulta legal. És encoratjador veure com saben què ens passa i què volem a excepció d'un animador que ens va titllar de provincians... ( potser li va explicar la nostra realitat el santanderí...) La majoria dels animadors són un 10! Tot el dia al peu del canó i amb un somriure d'orella a orella.
Vam passar un matí immillorable tot i que a l'aigua hi havia alguna que altre medusa de tamanys molt diferents... Diuen que s'acosta un "frente frío".
A la tarda alguns van anar a banyar-se amb dofins i els altres ens vam quedar a la piscina. Aquesta cadena disposa de tres zones separades: la VIP, l'infantil i la d'adults. Això vol dir que si estàs a la d'adults (com era el cas) a la piscina no hi ha nens i quan no portes els teus és d'agrair....

Al vespre vam poder reservar el japonès però més que un restaurant semblava un show amb uns cuiners que et preparaven un Teppanyaki davant amb fots cops i un show típic de les pel·lícules americanes. El menjar no era per tirar cohets. En aquests Tot Inclòs prima la quantitat a la la qualitat però tampoc ens hem mort de gana... ni de sed!!
El dimecres vam matinar (nosaltres puntuals però els cubans no tant...) per anar a nedar amb els dofins. Per la resta de grup és l'últim dia sencer... Amb el Santi i la Sandra vam anar a fer aquesta turística que no a està gens malament i que va ser tota una experiència anar sobre el llom d'aquests animals tant dòcils i tant tendres. Vam passar una mitja hora molt divertida!

La resta de grup va anar amb unes llanxes ràpides i a fer snorkel tot i que no vam poder veure gaire ja que l'aigua estava molt remoguda...
 A la tarda vam tornar a fer piscina i aprofitar el sol de tarda.
Al vespre vam anar tots a sopar al Restaurant Colonial que que es troba a la zona VIP i, que és l'únic que es paga. Vam poder sopar llagosta i passar una sobretaula molt agradable sota la llum de les estrelles. Abans de marxar vam complir el propòsit que la Núria portava de cap des de que va veure que venia l'Arcadi: simular que es trobava a la Rambla envoltat d'embogits culés!!
De tornada vam fer una parada al lobby a fer l'última copa tots junts abans de la seva tornada cap a Barcelona.
Dijous al matí ells van agafar un bus i cap a L'Havana no sense que se m'escapés alguna llagrimeta... Sóc així!! Hem passat uns molt bons dies tots junts i com deia la Sandra: ara a disfrutar d'urna altra lluna de mel!!
Vam aprofitar que feia bon temps per tornar a Ensenachos com també el divendres i el dissabte però he de reconèixer que no hem tornat a trobar l'aigua igual tot i que no deixa de ser un lloc preciós!!

Dijous a la tarda vam haver de sortir corrent de la piscina perquè ens va aparèixer una d'aquests tempestes que venen per sorpresa i descarreguen en minuts!
Divendres vam matinar i ens vam posar les sabatilles per anar a fer 5 kilòmetres per la carretera amb aigua a banda i banda. Mare de Déu quina calor i quina humitat!!!

Dissabte a la tarda vam voler agafar el bus turístic que feia una ruta pels diferents hotels i anava fins a un poble artificial que es diu L'Estrella amb botigues, restaurants i artesanies. Res especial...
I ahir vam fer una altra excursió. En aquesta ocasió vam anar a buscar un barco que ens deixava al mig del mar per fer snorkel ( el que ja van fer part del grup) i veure infinit de peixos. El mar estava força calmat i vam poder disfrutar de l'espectacle.

Després vam tornar al port i vam agafar les llanxes i vam fer una ruta d'una mitja hora llarga. Només amb marxes i el volant i havíem d'anar seguint el de davant. Hi ha hagut algun moment que a força velocitat ens feia fer ziga-zaga. Ens ho hm passat molt bé. Durant la ruta s'arriba a un lloc on hi ha un barco de Sant Diego embarrancat, el San Pacual que desprenia una forta olor a melassa, l'edulcorant que surt de la canya de sucre.

Quan hem arribat a l'hotel hem fet una mica de platja i ens hem anat acomiadant del Cayo...

Hem tornat a L'Havana per una nit i hem pogut veure el Museu del Rom i fer un vol amb el Cocotaxi tot i que ja estem a punt de volar i tornar cap a casa a veure la família i sobretot la Fiona!!