dissabte, 19 de juny del 2010

Buenos Aires i Colònia a l'Uruguai

Ja estem esgotant les últimes hores a Sud-Amèrica.

Ahir ens vam llevar d'hora per veure in situ un partit de la selecció argentina. Quina passada!! Vam anar a un bar que ens va recomenar el Francisco anomenat LXP (Locos por el futbol) amb gairebé 30 pantalles de diferents mides i intensistats; hi vam anar a la segona part i encara hi havia alguna taula... El bar era ple de bojos i bojes de totes les edats que no deixaven de patir, de cridar i d'animar. Vam viure molt d'aprop la passió que senten per la selecció i que els fa parar el país. Els carrers estàven buits, la gent passejava els gossos guarnits de l'albiceleste,... Vam disfrutar molt i sobretot en la celebració dels gols amb tot un atrezzo que tenen montat: càntics, balls, barrets, trompetes,...

Després de tot el show vam anar al cementiri de Recoleta on hi ha enterrades persones rellevants de la història del país i, entre elles, Eva Perón. És una mostra d'art impressionant. Vam trobar una guia que ens va fer una visitaràpida pel cementiri explicant algunes de les seves històries, molt interessant.

Després vam fer el bus turístic, una manera que ens agrada molt per tenir una impressió de la ciutat. En aquesta ocasió durava 2h45 amb una parada en una de les zones peatonals de la ciutat. Hem estat molt de sort amb el temps ja que tot i ser hivern vam trobar un dia molt assolellat i vam poder fer el recorregut en la part descoberta de l'autobús. Entre d'altres vam veure la Casa Rosada, l'avinguda 9 de juliol que és la més ampla del món amb 18 carrils, 3 parterres i 2 voreres, el barri de la Boca, Puerto Madero i altres barris i monuments coneguts de la capital.

Al vespre vam anar a La esquina de Carlos Gardel a sopar i veure un espectacles de tango en directe que va ser molt bonic. Era una cosa molt turística però interessant. És una sala amb moltes persones una al costat de l'altra (estàvem amb uns cubans que viuen a Mèxic i una parella de Monzón) i amb molt merchandasing. Hi surten varis cantants entre ells un que ve a ser Carlos Gardel i un elenc de ballarins que en alguns moments semblaven gimnastes. La veritat és que és un espectacle molt bonic i espectacular.

Avui, hem agafat el Buquebus i hem creuat el riu de la Plata i hem anat fins a Colònia del sacramento al país veí, Uruguai. Hem marxat aviadet i en una hora ja hem estat en aquest poble declarat Patrimoni de la Humanitat pel seu casc antic. Hem estat fins a primera hora de la tarda passejant per aquest poblet tan encantador i amb un far molt coquetó.

Quan hem arribat a Buenos Aires hem passejat una estona per Palermo Soho, un altre dels 48 barris que té aquesta ciutat, ple d'outlets i on, per descomptat, no ens hem pogut estar de comprar alguna que altra cosa.

L'últim sopar d'aquestes vacances a terra ferma l'hem fet en un lloc no gaire autòcton sino més globalitzat com el Hard Rock Café. Ara a dormir que demà tenim feina a fer maletes...