diumenge, 23 de juny del 2013

Per terres noruegues

Dijous a mitjanit vam arribar a Tromsø no sense viure algunes peripècies!!
Quan vam arribar a l'aeroport de Barcelona alguna cosa no els funcionava bé i no vam poder facturar fins a destí, la qual cosa volia dir que a l'arribar a Oslo havíem de recollir maletes i tornar a fer el check-in. Només teníem 1 hora i mitja de marge i vam començar a patir i més quan a Barcelona l'avió s'estava endarrerint primer esperant 2 passatgers i després traient les maletes perquè no van arribar a pujar.
Quan vam arribar a Oslo feia 10 minuts que havien tancat el vol i vam haver d'anar al mostrador de Norwegian perquè ens donessin un altre vol. N'hi havia 2 més pero només en l'últim hi havia 1 plaça que ens garantiren per a un de nosaltres més la Fiona. Ens van posar en llista d'espera i vam facturar esperant que poguéssim volar nosaltres i les maletes. Nosaltres vam volar en el primer, les maletes no però tampoc van volar en el següent. Vam anar cap a l'hotel sense maleta i l'Arcadi i jo en màniga curta! Com que aquí no es fa de nit en tot el dia ens va costar una mica dormir i a la Fiona també .
Divendres al matí vam anar a Polaria, un centre d'investigació marina on es pot veure una pel·lícula en un teatre panoràmic i la historia polar antàrtica. També vam veure un espectacle amb foques barbudes.
Després de dinar vam tornar a l'hotel i cap a les 5 de la tarda ens van portar les maletes. Per sort, tenia una muda de la Fiona i la jaqueta i feia bastant bo perquè nosaltres anavem amb màniga curta...
A la tarda i aprofitant que feia un bon dia vam anar fins al Jardí Botànic, el més septentrional del món, on s'hi poden trobar plantes àrtiques i alpines de tots els racons del globus terraqui.
Al vespre vam trobar-nos amb el Carles Boix i la seva dona, l'Anna. El Carles va ser qui li va dir a l'Arcadi que venien a fer aquesta marató i el va engrescar...
Amb ells vam anar fins a la Catedral Àrtica a escoltar un concert que fan en l'època d'estiu a les 23:30. Hi vam entrar que la Fiona ja s'havia adormit i en vam sortit igual. És una experiència diferent i, més, en un lloc on hi ha el vitrall més gran de tota Europa. També vam poder apreciar el sol de mitjanit i amb les prediccions que hi ha potser no el tornarem a veure...
És curiós com afecta tota aquesta claror ja que no tens sensació de son.
Ahir va ser el dia de la Marató però el vam aprofitar fins al'hora de començar: 20:30
Al matí vam anar a l'Ajuntament a buscar el dorsal i allà ens vam trobar uns catalans de Cardedeu que corrien la Marató i la Mitja

Després vam pujar en un trenet per recórrer  la ciutat i així tenir una visió més general de Tromsø. Baixant vam agafar un autobús per anar a pujar a un funicular des d'ona es tenen unes vistes espectaculars de l'illa. La intenció era dinar-hi ja que a la guia ho aconsellava però ens vam endur una sorpresa quan vam veure que el recomenat restaurant ja no existia... Vam tornar a baixar a dinar ràpid perquè els atletes poguessin descansar una mica!
A les 20, només mitja hora abans de la sortida ja que el temps no era gaire bo i l'hotel era molt aprop de la sortida, vam anar cap a l'Ajuntament que era el lloc de sortida de la Marató. Allà vam fer unes fotos i uns últims grits d'encoratjament a l'Arcadi i al Carles i els vam veure sortir i tornar a passar per un carrer paral.lel. A partir d'aquí l'Anna, la Fiona i jo vam anar a passejar per fer temps que arribessin al km. 22 que passava just per davant de l'hotel...
Com que el temps acompanyava vam posar-nos a animar a tots el corredors i la Fiona s'ho va passar en gran!! En aquest punt encara anaven junts però no sabien si farien tota la distància així.
Vam tornar a l'hotel a posar el pijama a la Fiona i donar-li la llet i cap a meta. Ara sí que plovia amb ganes! Vam estar animant fins que vam veure'ls arribar i encar anaven junts!! És la segona vegada (la primera va ser a Filadèlfia amb el Jeremy) que començava i acabava una marató amb la mateixa persona! L'Anna els hi va donar una estelada i van entrar amb ella a meta. Van acabar en 03:57:00, objectiu de baixar de 4 hores assolit.
La Fiona encara estava desperta i amb uns ulls com taronges per absorbir tot aquell moviment de gent i aquelles mostres d'alegria per un esforç tant gran i que sempre és un motiu de satisfacció pels corredors i pels seus acompanyants!! Després de tots els problemes amb el tendó d'Aquil.les i altres l'Arcadi es mereixia acabar aquesta marató i que nosaltres fóssim allà per fer-li una forta abraçada i un gran petó.
Molt contents tots 5 vam tornar a l'hotel amb pluja però amb una gran claror...

Avui ens hem llevat i hem anat a visitar el Museu Polar amb el Carles i l'Anna; després ells han anat a visitar el Jardí Botànic i nosaltres a fer algunes compres. Ens hem tornat a trobar per dinar i a la tarda ens hem acomiadat: ells van cap a Oslo i Copenague i nosaltres agafarem el vaixell  Hurtigruten per veure els fiords.
A les 12 de la nit agafarem el barco.