diumenge, 8 de juliol del 2012

Últimes hores a Rio

Ja estem esgotant les últimes hores a la ciutat. Ahir vam aprofitar el matí per fer un tour guiat per visitar dues faveles de Rio. Com que no és aconsellable fer-ho sols vam fer-ho en grup. Ens van recollir a l'apartament i vam anar fins a Rocinha, la favelamés gran de Rio. El guia ens va explicar la historia de la ciutat i de l'aparició de les faveles i després hi vam poder passejar darrera d'ell i amb precaució tot i que en cap moment ens va semblar estar en perill. Vam passejar pels carrers conteruts amb un tràfic de por i amb gent per tot arreu. Vam poder visitar una escola d'aquestos zona i també vam fer un recorregut a diferents nivells dels habitatges. La construcció no ens va sorprendre molt però el que sí que ho va fer va ser els fil elèctrics que hi ha per tot arreu i que semblen teranyines. Segons ens va explicar el guia, el 70% de l'electricitat la roben de la línia general i, és per això, que hi ha tan fil per tot arreu. Al migdia vam anar cap a Ipanema a dinar amb el Sergi i la seva família al Restaurant Garota, lloc on es va escriure "La chica de Ipanema". Sortint vam anar fins a la platja a donar un voltes ja que el sol s'havia amagat i no venia gaire de gust banyar-se. A la tarda vam donar un voltes per un mercat que hi havia a la platja de Copacabana i a descansar per la marató. A les 5 ha marxat l'Arcadi i el Sergi cap a la sortida de la Marató i 3 hores després ho hem fet les dones. Hem anat amb taxi fins a la Mitja i entre pluja i vent els hem vist passar, primer l'Arcadi i després el Sergi. Hem tornat a agafar un taxi i hem anat fins al 35 on feia un mal temps bestial però que hem aguantat estoicament totes 4. Quan ha passat l'Arcadi jo he marxat fins a l'arribada. Allà els he vist arribar des d'una tribuna d'espectadors on he pogut accedir. Continuava plovent... Quan ens hem retrobat ha caigut un gran xàfec però no ens ha impedit fer-nos la foto de rigor. Ara hem acabat de dinar i intentarem anar a veure el barri de Anta Teresa si la pluja no ens ho impedeix!

Anònim ha dit...

With thanks. Terrific stuff!