dijous, 24 de setembre del 2009

Cairns

Ja hem dormit 2 nits a Cairns. Dimarts al migdia vam arribar-hi i vam anar a buscar la Motorhome. Amb l’Arcadi ens sembla que és un model superior, a vegades ho fan quan se’ls hi acaben la que has demanat. És tot un canvi per a nosaltres, doncs cap dels 2 no havia viatgat mai en ruta així. Ens donen un DVD amb instruccions en anglès i apa, espavila’t!!
Anem a fer la reserva per anar l’endemà a una excursió a l’illa de Fiztroy a fer snorkel i veure la barrera de corall. Després anem a comprar el menjar per aquests dies i cap al camping Cocoonut All Resorts que ja havíem reservat per Internet i que està a tope. La noia que ens atent, molt amablement ens porta amb un carret d’aquests de golf per totes les instal·lacions i ens adonem que per ells això és una filosofia de vida. Hi ha cada muntatge…
Ens posem a la nostra parcel·la i comencem a muntar les coses, ens costa més del que sembla però muntem de tal manera que no ho haguem de tocar en tots els dies. No sé pas si es pot fer així o ho hauríem d'anar muntant i desmuntant. Cap al tard anem a la piscina tot i que ja no hi ha gaire sol...
Ahir vam anar a l'illa. És un lloc que s'hi arriba amb catamarà amb 45 minuts. Allà hi havia un Resort que ara està tancat i l'estan remodelant, per tant, ens vam haver d'endur el dinar. Era un lloc paradisíac amb una platja anomenada Nudey Beach i que a Internet deia que era nudista. Això em va fer decidir, jejeje. De totes maneres, les noies de l'agència no ho veien gaire clar però ens van dir que si volíem ho fessim. De fet, estàvem sols i aixì ho vam fer. Vam fer 1 horeta d'snorkel i és fantàstic els trossos de barrera de corall que hi ha. El que em va cridar l'atenció eren els colors pocs vius que hi havia però el guia del barco de fons de vidre, que vam pujar-hi més tard, ens va dir que hi ha milers de classes i en aquesta zona n'hi ha un 10%. A la zona de les Whitsundays Islands , cap a on baixarem ara, hi ha moltes tonalitats de vermells (recordo que ma mare en comprava quan erem de vacances, d'aquest color). Amb el barco ens va ensenyar una altra part amb barrera tot i que hi havia una platja de difícil accés. Quan vam ser a l'illa hi vam anar per un camí ple de pedres i aquí ve quan la patosa, que sóc jo, va i patina en una d'elles. Ja arrivàbem al final i l'Arcadi ja havia arribat a la sorra, sorra??? és ple d'unes pedres en forma de pals d'un dit de diàmetre que fan un mal de mil dimonis!!! No sé com però em va patinar el peu amb tanta mala sort que amb el pes de les càmeres de la motxilla em va fer caure enrera i picar contra una roca a la zona de la lumbar esquerra. Va ser una bona patacada que no em deixava aixecar i aviat vaig veure que em faria mal uns quants dies. L'Arcadi diu que és el cop però a mi em fa l'efecte que és alló que la meva iaia Nasieta en diu un "carn esqueixat". Vaig ficar-me de seguida que vaig poder a l'aigua per veure si em calmava una mica el mal.
En aquesta zona hi havia més classes de coralls i vam estar-hi també prop d'una hora. Jo no vaig ser la única patosa ja que la força del mar va empentar l'Arcadi quan ja sortia contra una pedra i es va fer un tall força profund a la cuixa esquerra. Tindrà un bon record del viatge a Austràlia... Els nois de l'excursió li van donar una gaseta amb iode i a còrrer. Suposo que cada excursió n'hi ha un d'aquests. Cap a les 5 arrivàbem a Cairns i vam visitar The Esplanade que és la part més cèntrica del passeig marítim on hi han construïda una Llacuna enorme amb sorra i que és una manera de substituir la platja que té un estat no gaire agradable pel bany en aquella zona. Vam fer-hi un vol i vam anar a visitar el Night Markets, uns supermercats de nit perquè funcionen de 16:30 a 23:30!!
Cap a les 7 ja tornàvem a ser al càmping a dencansar i a estirar-me com vaig poder doncs em fa un mal de campionat i veig les estrelles quan faig una mica d'esforç... No he passat gaire bona nit que diguem!
Ara ja ens hem llevat i l'Arcadi acaba de tornar de córrer. Esmorzarem, endreçarem i anirem baixant cap a les Whitsundays Islands.